sabineinaustralie.reismee.nl

East Coast Adventures

Hello strangers!
Hoe gaat het met jullie? Vast nu druk met alle paasvoorbereidingen,welverdiende vakanties inplannen, alvastwateitjes schilderen en verstoppen zodat je ze straks echt moet zoeken, paastak uitzoeken en versieren, leuk allemaal hoor! Officieel lente (gefeliciteerd!!)is het nu toch, dus wellicht zelfs met een waterig zonnetje? Ik vind het een prestatie hoor, dat het grootste gedeelte van de mensen de kou overleefd heeft... (jeetje, begint wel saai te worden zo of niet.. elke maand (plus aantal weken/maanden) heeft ze het weer over het weer.. beloofd, volgende keer niet meer!!) Oh, nog even snel..ben per ongeluk ergens een artikeltje tegen gekomen dat na de koudste winter de heetste zomer voorspelde?! Meer dan 38 graden binnenkort?! ....*open voor reacties*....

Over naar mij hehe! Ongeveer anderhalve maand geleden was het alweer dat we in de auto stapten -meteen raampjes open draaiden ivm de niet-functionerende airco- en wegreden! Op naar Hervey Bay vanwaar de veerboot naar Fraser Island gaat. De avond voor vertrek de hele groep ontmoet en gezamelijk naar twee keer hetzelfde veiligheids verhaal geluisterd, een keer mondeling en na de pauze twee (!) video's.. Samengevat: je hebt een boekje -doe de route die er in staat, pas op voor de dingo's, laat de auto heel en die schep is je wc. Off you go! Het was een aardig grote groep, 4 volle roze (!) 4WD. Dat is 4 x 8 a 9 mensen.. Bij gebrek aan een leeftijd van 21 jaar en een rijbewijsmocht ik helaas niet de auto rijden, maar we hadden 7 anderen die hetwel konden en wilden.Eerste dag: supermarkt,ferry, Central Station voorwat water, Eurong voor lunch, Wabby Lake, na verdwaald te zijn..we kwamen uit bij Eli Creekwat ongeveer een uur te ver is - 1 van de andere auto's kwijt, toen kamp en nog een auto kwijt...Ivm dedingo's moet alle menselijke rommelbegraven of meegenomenworden: etensresten, afwaswater enje wc (maar die neem je dus niet mee!). Erg grappig, zeker wat later op de avond als de meesten niet meer volledig in staat zijn een rechte lijn te lopen.. Tweede dag: het Wreck waar we de andere helft terug vonden, Colored Rocks, Indian Head (echt! met een beetje fantasie..), Champagne Pools dat is de enige plaats waar je veilig van haaien in het water kunt, Eli Creek (hey...) en een nieuw kamp opgezet. De avond samengevat in een woord is alcohol... Derde dag: Lake McKenzie en een 50 min wandeling naar een meer zonder schildpadjes.. achja, je kunt niet alles hebben. Terug met de veer en in het hostel heerlijk een normale maaltijd gekookt! Nouja, niet ik natuurlijk, mijn 'hulp' bestond uit 30 min lang proberen een pan met water aan de kook te krijgen..
De volgende dag weer in de auto geklommen, dit keer over nog meer tassen want we namen een extra passagier mee. Gestopt voor een paar nachtjes in Agnes Waters/Town of 1770, schattig klein gat met een mooie haven en zonsondergang, laatste strand dat geschikt is voor surfen (wat we dan ook wel gedaan hebben), nationaal park in de buurt en een luxe toiletgebouw, waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakttoen onze tentjes de regen niet aankonden... (niet datdie gaten in demuur zo prettig waren, slapen met een paraplu boven je hoofd is niet ideaal, maar hey... we hadden wel stromend water, spiegels en wc papier!).Verder omhoog weer met z'n drieen, naar Mackay voor een nachtje waar we weer vrienden ontmoetten waarmee we samen op Fraser en in 1770 waren. Doorgereden de volgende dag naar Airlie Beach, toegangspoort van de Whitsundays. Airlie Beach op zich is niet meer dan een straat, maar met een fijn lagoon en super gezellig - zeker toen we ongeveer iedereen van Fraser weer tegenkwamen.
Mijn trip in de Whitsundays drie dagen en twee nachten deed ik alleen (als in: met 30 andere mensen uiteraard). In de keuken/slaapruimtes hing een geur die een soort van mengsel van zeelucht, vieze kleding, zweet, benzine en riolering voorstelde.. Maar bovenop was het top! Beetje regen gehad, maar nooit koud en het maakt het nog leuker als de zon uit komt. Veel gesnorkeld en zelfs een introductie scuba diving gedaan. Dat was.. wauw. Hele vreemde ervaring, en behoorlijk lastig ook:tegelijkertijd ademen onder water, je oren laten ploppen, water uit je masker krijgen, rechtdoor flipperen en ook nog rondkijken! Komende tijd hou ik het toch maar bij snorkelen haha.
Eenmaal terug besloot de eigenaar van de auto terug te gaan naar Byron.. Plan was om dan maar een bus verder omhoog te nemen, toen we net op dat moment iemand tegenkwamen die ineens wat plek over had in de auto. Samen met hem ben ik helemaal omhoog naar Cairns gereden waar we ongeveer in totaal twee weken gebleven zijn.Veel tochtjes in de omgeving gedaan, naar Port Douglas, de Tablelands (bomen met een gigantische doorsnede, watervallen, kraters en als hoogtepunt een kaas en chocolade fabriek/boerderij), een dag uit op een boot naar het Great Barrier Reef om te snorkelen, naar Mission Beach met diezelfde mensen van Fraser/1770/Mackay/Airlie voor St Patricks Day, White Water Raften op de Tully River (jeeeeemig.. hopelijk zeggen de foto's straks genoeg..) en verder meest van tijd in de lagoon.
Na twee weken was het ongeveer weer tijd om terug omlaag te komen naar de Gold Coast.Afscheid genomen(rot hoor, en het houdt nooit op)en teruggevlogen... Klinkt makkelijk, maarofficieel de eerste keer alleen vliegen kan niet in een keer helemaal perfect gaan. Dus eerst lekker de rij opgehouden, daarna een ongeorganiseerde chaos bij het poortje, armbandgebrokenen uiteindelijk met een campingmatras, een kussen eneen paar stink schoenen als handbagage geeindigd.. Leven is zwaar!
Hierna een heerlijk weekje gehad bij Elly en Natalie, kleding redelijk schoon gekregen, tas gelucht, verslaafd geweest aan internet, normale maaltijden, aan het strand gelegen en plannen gemaakt - en uitgevoerd!
Morgen vlieg ik naar Sydney, slaap er een nachtje en dan met de bus naar Mildura in Victoria om een heuse fruit plukker te worden! whoop whoop!! ....Waarschijnlijk kun je me zaterdag opvegen. Ik weet niet hoe het zit met internet verbinding daar, maar ik neem aan dat er wel (schaarse) mogelijkheden zijn tot contact.. Jullie horen van me! (of niet, de kans op overlijden is mogelijkerwijs iets vergroot..)

Hele fijne Paasdagen alvast, succes met allesen vooral geniet ervan! Ik denk aan jullie!
Veel liefs,
Sabine

Ps. Sorry voor ditvreselijke verhaaltje, het is best laat hier en mijn hersenen zijn paar uit geleden uitgezet... haha. Cheers!
Pps. Foto's komen later, veeel later...

Fieke

Hej Sabje!

Dat artikeltje had ik nog niet eens gelezen, maar laten we hopen dat het waar is! Dan hoeven we niet eens naar het buitenland op vakantie, lekker goedkoop haha! Voorlopig eerst nog druk met tentamens helaas, dus vakantie zit er voorlopig nog niet aan te komen.

Maar het klinkt allemaal weer helemaal geweldig! Waarschijnlijk gaan de foto's het idd nog wel wat duidelijker maken, want al die namen zeggen mij natuurlijk minder dan jou...
Haha en vet grappig, de avond in 1 woord: alcohol! En wie was hier nu ook al weer aan het zupen (zoals Melissa dat zo leuk zegt :P)?

Heel erg veel succes met plukken deze week!!
Je kunt het gewoon, ik voel het!
Tot spreeks/mails maar weer!
xxx

Melissa

Hey!

Ik hoop inderdaad ook dat dat artikel gelijk heeft! Laat de zon maar komen, we zijn er klaar voor!! haha.

Jou verhaal klinkt inderdaad weer om jaloers van te worden haha. Snorkelen, kraters, watervallen en al die mooie dingen die je hebt gezien. Moet alleen wel zeggen dat ik blij ben dat ik niet met een paraplu hoef te slapen en dat hele wc gebeuren klinkt ook als een waar drama (maar af en toe natuurlijk wel super grappig inderdaad!).

Heel veel succes met fruitplukken! Zet hem op!
En ik ben erg benieuwd naar al je foto's en andere verhalen!!

Liefs Melissa.