sabineinaustralie.reismee.nl

Byron Bay Paradise

Hi peeps! Howareyougoing?

Ongelofelijk dat het alweer bijna twee maanden geleden is dat ik wat van me heb laten horen.. tijd vliegt zo verschrikkelijk snel! Gelukkig is er de geweldige uitdrukking ' geen nieuws is goed nieuws ' en ik hoop dat iedereen zich daar dan ook aan kan vastklampen. (Niet dat jullie nou zo bezorgd om mij zijn uiteraard, haha. Echt hoor, zo groot is mn ego (nog) niet!). Ondertussen hoop ik ook dat jullie allemaal nog helemaal gezond en gelukkig zijn, of in elk geval niet compleet depressief... Hou vol hoor, lente is niet meer zo ver weg! En als er iets gebeurt laat het me weten hoor..

Vorig jaar ergens, lang lang geleden, in die goede oude tijd, was hetKerst en Oud en Nieuw. Gezellig samenkomen metfamilie, kerstavond en eerste kerstdag met een hele lading eten! Hoogtepunten waren de kalkoen (of ander gevogelte.. can't tell the difference haha.. geen brush turkey in elk geval! Kom ik nog op..), een marshmallowkokosnootabricoos salade, het fruit ontbijt (gevolgd door, heel natuurlijk,zwemmen inzee), cadeautjes, cocktails, dip in het zwembad in het donker en weer een big dinner. Paar daagjes ombij te komen en toen samen met Alix en Hope naar Byron voor New Years Eve! De clubs waren veel te duur en druk om in te gaan, dus het grote moment gevierd op het strand samen met de andere miljoen arme backpackers/vakantiegangers/locals (oke, dat is eigenlijk een leugen, want dankzij ons geweldige gevoel voor timing zaten we net in de auto om 12 uur.. 'klopt die klok?' 'Ehm, ja..''dus.. het is serieus 12.01?' 'OMG, HAPPY NEW YEAR!') Oh well, genoeg van de avond meegekregen verder, gezien het feit dat we het licht hebben zien worden. Waar waren jullie?!

Na eenpoosjein Banora Point geleefd te hebbenwas ik welkom om meete gaan met de familie op vakantie naar Byron Bay. Daar bestaan de dagen uit: opstaan, naar het strand, zwemmen of de vuurtoren wandeling (waarom lighthouse walk klinkt zo veel beter?),ontbijt, terug naar het strand, surfen of sup'en (Stand Up Paddling - een gigantisch surfboard en een peddel, geeft je een beter zicht op de bodem waar allerlei leuke visjes en andere dieren leven), ontspannen, boek lezen of kaartspelen of naar het dorp, in mijn geval helaas op zoek naar een baantje en de week daarop ook daadwerkelijknaar werk (gelukkig duurde dat niet heel lang haha), avondeten, uit of een bbq op de camping, terug naar het centrum voor icecream!, stappen, vrienden ontmoeten, aan het strand zitten of meer kaart spelletjes. Voor ongeveer 5 weken, 5 en een half, leven bij de dag.. Uitstapjes waren naar Nimbin (Blijkbaar is het vergelijkbaar met miniatuur Amsterdam?? Hippies en vooral dealers op elke straathoek, heel veel kleuren en geuren en het vreemdste museum dat ik ooit heb gezien), Bangalow (schattig plaatsje met unieke winkeltjes en goede cafes), the quarry (ik weet niet eens wat de vertaling in het Nederlands is.. put? natuurlijk gat? (ahum) - zeer diep gat omringd door steile rotsen van ongeveer 4-5 meter waar je vanaf kunt springen.. WOEII!), watervallen dichtbij Ballina (helaas was het een regenachtige dag, maar de picknick was nog steeds erg gezellig). Byron Bay staat bekend om de thuisbasis voor een grote groep dolfijnen te zijn, die regelmatig bezoekjes komen brengen. Soms komen ze zelfs zo dichtbij de kust dat ze om mensen heengaan die gewoon aan het zwemmen zijn! Op die dag snel op de surfboards en ski gesprongen en in het midden van een groep van ongeveertwaalf dolfijnen en twee kleintjes (24 tot 48 uur oud! Vertelde een vrouw die ze bestudeert en ons waarschuwde zeniet te veel te volgen..). Zo schattig, hooguit een meter lang springen en surfen in de golven.. Gister pasterug gekomen, na een nacht bij een vriendin het Cheeky huis (verschrikkelijk kraakpand haha)geslapen te hebben nadat de tent in een zwembadje was veranderd.. Cheeky Monkey's is de leukste club in Byron, speciaal voor backpackersen het is er verplicht om op de tafels te dansen! Afscheid nemen is moeilijk haha.

Over het baantje: ik werkte voor Tribal Travel (soort reisbureau voor backpackers) als een tout - oftewel buiten inde zonstaan, flyers uitgeven en proberen allebackpackersbinnen te krijgen, dmv het verkopen vaneen skydive of een Whitsundays/Fraser Island tour.. maakt niet eens uit hoe je het doet - oftewel vertel hoe geweldig jeeigen skydive was, beetje eng maar het helemaal waard!Zeker met deze aanbieding nu hier, ik zelf heb namelijk ergens anders gesprongen en dat was veel duurder... (de waarheid is natuurlijk dat ik nog nooit een skydive heb gedaan en dat ik veel te bang ben om het echt te doen en bovendien veel meer dingen kan doen voor 300 dollar, voor langere tijd dan 6 minuten..). Helaas ben ik een ongelofelijk ei en heb ik meer vrienden gemaakt dan geld binnen gebracht haha. Maar met dank aan Tribal Travel en de mensenga ik morgenochtend op naar Fraser Island, samen met twee Duitse jongens in een stationwagen! Vervolgens is het plan om ergens uit te komen bij Cairns en dan weer terug richting Gold Coast in ongeveer 4 weken.. Ben zeer benieuwd hoe ver we gaan komen haha! Ik zou foto's uploaden en plaatsen als mijn connectie van camera naar computer zou werken.. Zodra dat gefixt is beloof ik jullie zo snel mogelijk van wat plaatjes te voorzien!

Enjoy watching the Winter Olympics!
Seeyou in spring!
Take care

xx

Reacties

Reacties

eveline

ja hallo! ze gaat gewoon naar Fraser Island! Groot gelijk meis, supermooi eiland en wat had ik spijt dat ik m' n rijbewijs toen niet had, want rijden op 't strand leek me zo gaaf! (Weet niet of dat nu nog mag trouwens.) en als je de kans krijgt om naar The Whitsundays te gaan: doen! Ook een super mooie eilanden groep waar je geweldig kan zeilen en totaal afgesneden bent van de buiten wereld. Heerlijk. Maar ja, ik was daar natuurlijk voor het digi-tijdperk, zonder mobieltje etc, dus of je nu nog echt helemaal weg bent.... Maar je geniet heerlijk:blijven doen hoor, deze ervaring vergeet je je leven niet meer! Liefs uit nieuwegein

Wietske

Wow, klinkt alsof je het super naar je zin hebt daarzo! Ik ben echt verschikkelijk jaloers! Sneeuw hier en dat begint behoorlijk saai te worden en dan hebben we het nog niet eens over school en hw.. sucks:P

Fieke

Hej Sabje!

Goed om weer eens wat van je te horen! :D Niet dat ik me zorgen maakte hoor, maar toch leuk om weer te horen wat je allemaal beleefd hebt!

Ik moet zeggen dat het verschil tussen hier en daar nu wel pijnlijk duidelijk begint te worden haha! Lekker chillen met vrienden, superuitstapjes maken en dat allemaal in de zon natuurlijk, of leren en studeren (en ook wel chillen met vrienden natuurlijk) in de barre kou. Maar ik gun het je natuurlijk van harte en ben super blij dat je het zo verschrikkelijk naar de zin hebt!

Zwemmen met de dolfijnen, van rotsen afspringen, het klinkt allemaal super! Ik hoop dat de volgende trip ook weer zo goed zal bevallen en dat je weer wat mooie avonturen aan je ellenlange lijst toe kan voegen!

Geniet ervan!
Veel liefs,
Fieke

Melissa

Hey,

Leuk om weer eens van je te horen!!
Het klinkt echt helemaal super daar!!
Vooral die dolfijnen lijken me echt mooi om te zien en cheeky monkeys klinkt natuurlijk ook echt heel leuk (ahum... hahah :P). En van die rotsen afspringen hebben we (fieke en ik) inderdaad gezien op de foto, we vonden het er erg eng uitzien haha.
De rest klinkt ook echt helemaal geweldig daar!
Geniet er nog maar lekker van!!!

Liefs Melissa.

ps: Ik ben erg benieuwd naar de foto's! ;)

Dennis

Heey!:D

fijn om weer een heel verhaal van je te lezen! En t klinkt weer goed wat je allemaal hebt beleefd;) k ben best wel een beetje jaloers op je...
Vind het trouwens wel echt iets voor jou om op oudjaarsavond om 12 uur in de auto te zitten:P Ik heb lekker in Heino gefeest en heb t inderdaad ook zo ongeveer licht zien worden:P
En in deze tijd slaap ik ook alweer weinig ivm die baggertijden van de Spelen...

Heel veel plezier nog daar en ik hoop snel weer wat van je te horen!

Liefs Dennis

carla upperman

Hey Sabine,

Dan ook eens een berichtje uit het brabantse Veldhoven. Ook al ben ik voor jou in de prehistorie in australie geweest, de verhalen zijn hetzelfde. Genieten van het reizen, zwemmen, strand en vrienden.
Marian is druk bezig met de laatste loodjes V6 en gaat naar Rotterdam.
Jeroen vermaakt zich in Groningen.
Hier staat de lente ook voor de deur, elke dag zon en ook al een beetje warmer.
Tijdens de vakantie wezen skien in frankrijk op de laatste dag het ik mijn knieband gescheurd bij een aanvaring met een andere skier, ik ging naar rechts, hij naar links en nam daarbij mijn linkerbeen mee. Ik zit in een brace maar volgende week mag het er waarschijnlijk af en kan ik weer gaan lopen etc. Het is wel wennen om veel te moeten zitten. Maar het zorgt wel dat ik nu de tijd heb om jouw een mail te sturen :-) Ook komen nu ook de boeken uit de kast en worden ze gelezen. Elk nadeel heb zo zijn voordeel.

Ik kan gelukkig wel werken, mijn collega's halen en brengen mij naar school.

Nog heel veel plezier in Down Under!!

groetjes,
Carla
en de rest van de familie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!