sabineinaustralie.reismee.nl

Merry Christmas!

Hallo sneeuwpoppen!

Tot hoever zijn jullie momenteel ingesneeuwd?? Ik hoorde (uit niet zo betrouwbare bronnen) 4 tot 5 meter in Groningen.. Maar hopelijk blijft het nog een paar dagen liggen, dat zou wel heel cool zijn! (echt heel koud..) 'I'm dreaming of a white christmas'! Hopelijk zijn de schaatsers er dan ook een beetje blij mee, want voor de meeste ijsbanen is sneeuw funest.. (volgens een of andere voorzitter van een of andere natuurijsbaanschaatsclubvereniging.. Laat niemand je vertellen dat sbs voor niks het Nederlandse journaal uitzend om 6 uur op maandagochtend - er zijn echt mensen die kijken! .. *Okay,, ik geef toe dat ik het niet was dit keer, heb even doorgespoeld op uitzendinggemist.nl (alleen om even te checken of de foto's die ik kreeg echt waren haha! Wat een shock..) Maar toch! Lekker interessant haha). Tot zover het verhaal over niks.. nouja, niet niks natuurlijk: het weer is een geweldig gespreksonderwerp, en lekker Nederlands

Wink
Anyway, ik hoop dat jullie er heel erg van genieten, dat je niet naar buitenhoeft en vooral heeel veel foto's maakt EN opstuurt!! Ondertussen geniet ik hier van een gemiddelde van 28*C elke dag...


Surfkamp was geweldig! De groep was erg gezellig en ik kan zelfs een beetje surfen nu.. Gelukkig maar, want om voor niks elke dag 6am je bed uit te komen, je in een koud wetsuit te wurmen en voor ongeveer twee uur zout water uit je neus, mond, ogen en oren te wrijven (en dat twee keer per dag), is toch een beetje jammer.. haha wat een zeur, nee hoor, had het er allemaal voor over! Zo'n goed gevoel als je dan ineens op je plank staat en het helemaal tot het strand haalt. Andere highlights: om 1 uur 's nachts possums in de slaapzaal (gelukkig was er iemand dronken genoeg om ze met blote handen weg te jagen haha), een kayaktocht in het donker met drie zaklampen voor 6 tot 7 boten (oftewel, we hebben de oever meerdere malen gezien zoals je je waarschijnlijk voor kunt stellen haha), wakker worden en een wallaby naast je huisje vinden, samen afwassen (niet iedereen, alleen mijn groepje van 6.. de makkelijke spelletjes waren veeel te moeilijk voor ons...), nachten bij het kampvuur op het strand.

Sydney was ook super, hebmeestetijd daar doorgebracht met drie vrienden van surfkamp (twee meisjesuit Duitsland en een jongenuit Engeland). Samen hebben we veel op en neer gelopen (tja, alsje erpas na drie dagenachter komt dat die groene bussen gratis shuttlebussen zijn..) naar Darling Harbour, the Harbour Bridge, het Sydney Opera House en the Rocks (ons favoriete plekje! Er is daar een superschattig koffiehuisje, echt een aanrader! Probleem is even dat ik de naam kwijt ben, maar ik wijs het je heel graag aan..) Verder hebben we veel tijd doorgebracht in de dichtstbijzijnde Coles supermarkt, een gek (Chinees?) bakkertje om de hoek (verkoopt o.a. groene en paarse bolletjes met een thee-smaak..), een hotel verderop in de straat waar je elke avond voor $5 en een drankje onbeperkt van het buffet kan eten (tja, daar valt niet tegenaan te koken.. ) of we haalden goedkope sushi en met als toetje natuurlijk een $0,50 McDonalds softijs.. Andere highlights: Vietnamese loempia's als ontbijt en een paar uur in een videohal met een Chinees kamergenootje,een picknick in Hay Park, meerdere maleneen bezoek gebracht aan de Paddy's Markets, Chinatown,keertje naar een aquarium geweest, een museum (waar je zonder problemen op de alarmbel in de lift kunt drukken..) ende laatstedag doorgebracht in de Blue Mountains. Great views!Helaas moesten we ook weer terug..(per ferry,leuk!). Na afscheid genomen te hebben ben ik opgepikt van het station inHornsby door Hope en Alix. De roadtrip all the way along the coast down to Bega (komtde kaas vandaan)was supermooi! We hebben alsJapanse toeristen foto's staan maken (zaljullie demeeste besparen hoor! En mezelf ook, want 1200 foto's hieruploaden duurt waarschijnlijk tot volgendjaar kerstmis..). Elke dag was het weer een hele puzzel om alle bagage inclusief tent en slaapzakken in de auto tekrijgen, ik ben dan ook heel trots op de rest! (maar waterflesjes vullen is ook heel belangrijk hoor!). Daarnaterug omhoog via Canberra (politieke centerletterlijk in de middle of nowhere - Houses of Parliament, buitenlandse ambassades en het winkelcentrum bezocht),Young ('kersenhoofdstad'), Dubbo (zoo!)en Pokataroo. Behoorlijkwarmwas het in het binnenland,sommige dagenruim boven de 40 graden. Die dagen hebben we dan ook best veel gereden (lang levede airco!).Uiteraard wel een paartoiletstops gemaakt en een keertjede JapanseTuinen bezocht. De laatste paar dagen mochten we slapenbijgoedevrienden vanHope op een grote boerderij (zeg maar ongeveer halfNederland..).Daar hebben we verschillende rondleidingengehad over het terrein, lopend en vanaf de lader van een truck,vanaf een quad envanuit hun eigen helikopter!woeii! Jammer dat we weer terug moesten, maar een echt bed en geenvliegen, zand en stof continuoveral is ook wel weer heel prettig..

Terug bij Ellyhebben we de kerstboom opgezet, al luisterend naar kerstliedjes en buiten 30 graden warmte. Verder gaat alles z'n 'normale' gangetje. We hebben nieuwe lampjes gekocht voor in de boom en al heel wat anderewinkels ookafgeklept. In de bakkerij heb ik ernu twee daagjesop zitten,morgenmag ik weer beginnen om 6.30am.. wish me luck

Wink
Als ik jullie niet meer spreek voor kerst...

MerryChristmas and aHappy New Year!!

Enjoy!

Liefs, Sabine

Reacties

Reacties

Annemiek

Hee sabine!! Leuk verhaal weer!! volgens mij vind je het daar super!!?? Hier sneeuwt het nu, ligt al een mooi pak;)! We hebben vanmiddag kerstborrel en dan gaan we naar boode. Ik zal er 1 op je drinken;) haha,, Jij fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
xxx Annemiek

marianne

You go girl!!!
Wat een geweldig verhaal heb je weer geschreven, je geniet er heerlijk van!!! Ben heel blij voor je!!
Je moeder denkt dat je het schrijven van haar hebt maar ik zelf denk dat je het meer van je tante.... haha...
Blijf genieten ook van het 'normale' leven en op je werk bij het bakkertje!
Fijne kerstdagen wensen wij je toe, gek idee om kerst te vieren in die warmte bij jullie..
Wij zijn erg blij met de sneeuw, het is bij ons als je naar buiten kijkt net een plaatje van Anton Pieck, kan je je wel voorstellen denk ik, met zicht op de kerk....zo prachtig, witte kerstbomen vol lichtjes, dikke laag sneeuw zover je kunt kijken!! Allemaal zijn we blij dus, jij in Australie en wij hier!! Veel liefs van ons allemaal!
XXX Marianne

Luuk (je weet wel, je 1 jaar jongere neefje..) ;)

Heey, ik heb vandaag pas begrepen dat je alles wat je meemaakt op een site zet.. Maar nu ik hier al je verhalen lees begrijp ik dat je het wel naar je zin MOET hebben :)
En foto's zeggen toch meer dan 1000 woorden? :

[IMG]http://i100.photobucket.com/albums/m29/twenot/PC210016.jpg[/IMG]

Dat was toch wel een verrassing woensdag (of donderdag ik weet het niet meer :P) toen ik wakker werd... :P

Ik loop nu stage in een bejaardentehuis :P (misschien wist je dat al door mijn praat/typ-graage moeder ;) )Het maatschappelijke stukje van de politievooropleiding zeg maar :)
Het is daar erg gezellig, ik doe daar van alles, en niet alleen maar koffie inschenken, haha. Ik ben vandaag vrij omdat de conexxion busjes niet rijden :)
Ohja ik maak ze gelijk wat weerbaarder!:

[IMG]http://i100.photobucket.com/albums/m29/twenot/PC090007.jpg[/IMG]

Nou hoop ik wel dat de foto's het doen, dan zijn mijn verhaaltjes toch wat duidelijker :).

Heel veel plezier nog in het warme Australië, ik blijf in het koude Nederland :)

Fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!

Groetjes Luuk

Luuk

Ahh... de foto's doen het niet... Even kopiëren en plakken in je internetadresbalk en dan heb je ze wel :P Niet het [IMG] [/IMG] erbij plakken hé ;)

Groetjes Luuk

Ruud

Hey, Sab, nu dan toch ook maar eens een reactie van de eeerste-generatie-bezoeker aan Oz. Wat is er toch veel veranderd in bijna 30 jaar..... Surfcamp, helicopter...etc....Canberra zal wel nog net zo saai zijn als toen...en verder ben ik helemaaaaaaaaaaaaaal niet jaloers hoor.... en o ja, dat verhalen vertellen kunnen we van onze kant van de familie op papier allemaal best goed. Sommigen kunnen het ook nog eens verbaal....Groetjes aan Elly en de rest! Heel veel plezier nog en we wachten in spanning op het volgende hoofdstuk.

Fieke

Hej Sabje!

Welke betrouwbare bron zou dat nou toch zijn?? :P
Ze hebben het nu langzaamaan al wel over een witte kerst, dus dat zou zeker wel heel erg leuk zijn!
De roadtrip (zoals ik eerder ook al zei) klinkt echt helemaal super! Wat heb je weer veel gezien en beleefd als ik het zo allemaal lees!
En dan ben je in Australie en dan ga je nog naar de McDonalds! :P
Maar dat chinese bakkertje klinkt wel heel cool. Ik weet niet of ik het aangedurfd zou hebben hoor! :P

Het lijkt me toch raar hoor, kerst vieren terwijl het dertig graden is buiten. Maar ja, het heeft ook wel weer zijn voordelen natuurlijk. :P

Zoals gezegd: de foto;s vanaf deze kant komen er zo snel mogelijk aan! Dan zal ik eens laten zien dat Melissa bijna niet meer door de bergen sneeuw heen kon komen. :P

Spreek je snel weer!
Dikke kus!

Melissa

Hey!

Het klinkt inderdaad allemaal wel erg super!! :D
Vooral die surfkamp lijkt me echt helemaal te gek! Vooral als je inderdaad ook echt blijft staan op de surfplank ;). En 's avonds bij een kampvuur bij de zee klinkt ook echt super gezellig!!

En dat je je echt hebt gered met een tent en slaapzakken vind ik heel knap hoor ;). Respect!! haha.

Geniet van alles wat je beleefd! En een Merry Christmas alvast!! (gelukkig nieuwjaar doe ik nog niet hoor, ik spreek je tussen door hopelijk nog wel, tenminste ga ik van uit ;)).

Liefs Melissa!

ps: Fieke zal de foto's ook wel namens mij sturen haha :P. Ze zijn echt heel erg!! haha

ome cornie en tante els

hoi Sabine,
wat je tot nu toe allemaal hebt gedaan en beleefd ziet er fantastisch uit. en inderdaad, je hebt schrijverstalent, vast van twee kanten (toch peter?). wij wensen je in ieder geval voor het nieuwe jaar nog heel veel leuke dingen toe in australie. groetjes van ons allemaal.

jos

hee uppie!

hoe is het daar?
ik lees je verhalen maar heb je nog nooit wat gestuurd bedacht ik me

ik stuur je wel een mailtje om bij te praten
ben blij dat je het zo naar je zin hebt!

xxx jos

oma van der blij

het hele verhaal van jou nu gelezen bij r rudi die vandaag 50 jaar is geworden .nu moet ik ook leren typen want ik heb sinds woensdag een laptop maar nog geen internet hoe is het in byron bay geweest // ik moet heel vaak aan je denken leuk omdat ik weet van de hoed en de rand dag liefje tot schijfs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!