sabineinaustralie.reismee.nl

Long time no see

Hi there!

How are you? Om te beginnen: allemaal heel erg bedankt voor de vele berichtjes/reacties op voorgaande verhalen. Het is super leuk om even te lezen wie er allemaal de tijd genomen hebben om al die kletsverhalen te lezen en dat ook alles goed gaat met jullie. Dus dankjewel daarvoor!En niet vergeten straks even een reactie achter te laten hoor haha.

Nou, over here gaat alles goed, no worries at all! Er is al wel enige tijd verstreken sinds mijn laatste reisverhaal, dus.. nouja. Daar gaan we.

27 september zijn we op pad gegaan om rond de middag aan te komen in Coffs Harbour. Daar hebben we de eerste nacht geslapen en de volgende dag op bezoek geweest in de Big Banana (ja, hij staat er nog steeds!).Het is een bananenplantage met bij de ingang de grootste attractie,eenenorme banaan.Uiteraarddaar ookwat bananen gekocht! Daarna zijn we doorgereden naar onze volgende stop (onderweg zijn we nog wel in een paar plaatsjes uitgestapt om even rond te kijken en de benen te strekken). Deze stop was Ebor, een plaatsje dat eigenlijk geen plaatsje kunt noemen, het is meer een weg van hooguit 500m met 1 theehuis (mooie reclame ook als je Ebor in rijdt: Het theehuis (ben de naam kwijt): In het hart van Ebor! Voordat je in de gaten hebt dat je Ebor in bent ben je er alweer uit, en dus ook voorbij dit theehuis..), er is 1 school (waar allevijf kinderen heen gaan waarschijnlijk),1 restaurant/hotel/bar (daar sliepen wij dus ook)en wat losse huizen (sommige hadden meer weg van een schuur..). De nacht voordat wij aankwamen had het hier goed gevroren. *stilte* Gevroren dus, ja, en helaas was het overdagook niet bepaald warm. Komen wij aan met een niet eens zo heel dik vest... In de middag zijn we naar de Ebor Falls gelopen, dat was wel een heel mooi uitzicht. De watervallen waren helaas niet vol omdat dit (hopelijk!) ongeveer het eind van het droge seizoen is, maar het was speciaal. De rest van de middag hebben we in de lobby van het hotel gezeten om de houtkachel heen... Daar ontmoetten we ook een heel interessant koppel. Deze mensen maken namelijk met vier kamelen een tocht van ongeveer 14 (!) maanden door Australie. Ze komen vanaf Gympie, een plaats ongeveer 200 km boven Brisbane, en waren op weg naar Healesville, dichtbij Melbourne. En dan weer terug... Nu moet je niet denken dat ze net als wij in het hotel sliepen, ze slapen buiten bij de kamelen. Er zijn, zo vertelden ze, periodes geweest dat ze helemaal geen mensen zien (28 dagen achter elkaar soms). Een dag later kwamen we ze nogmaals tegen, toen we op weg waren richting een national park waar ik de eerste kangaroes in het wild heb gezien. Ook zijn we die dag langs geweest een forellenkwekerij, dat was lollig. Geslapen hebben we de avond in Armindale en na weer een lange tijd onderweg de nacht daarna in een cottage in Stanthorpe. Ook hier had het de nacht ervoor gevroren, maar overdag werd het gelukkig een aangename 27 graden.. Hier hebben we twee nachten (waarvan een bij de kachel ook) doorgebracht, met elke ochtend een geweldig ontbijt buiten op de veranda. In de buurt was een lavendelboerderij waar we naartoe zijn gegaan om even te kijken, heel veel wijngaarden, er was een klein beekje waarlangs we gelopen hebben met twee honden als gids, een aardig centrum, een uitkijkpunt... Ten slotte terug naar de kust gereden, met een koffiestop in Warwick.

Een paar dagen later, na tijdens een wandeling in Burleigh een slang te hebben zien langsglibberen!, zijn we op 6 oktober naar Brisbane gereden. Brisbane is een mooie stad, druk, uiteraard, maar met mooie winkels en fijne parken. Na een kijkje te hebben genomen in het casino (waar vooral ouderen zitten vreemd genoeg - wat te doen met je poen na je pensioen?) hebben we een poosje in een art gallery en een museum rondgedwaald. De avond en nacht mochten we bij Natalie doorbrengen, dat was erg gezellig. Vanaf haar huis konden we omhoog rijden en een bezoek brengen aan de Big Pineapple, wat we dan ook gedaan hebben. Dit is een ananasplantage (joh), maar die begint eigenlijk al een beetje uit elkaar te vallen.. Het is wel interessant welke planten ze er allemaal groeien, maar ze hebben niet veel geld om alles goed te onderhouden meer. Hoorde laatst dat het te koop staat - iemand geinteresseerd?! Het staat op een hele mooie locatie (in Australie namelijk)! I would, if I had enough money... would be funny, in a rich man's world! Daarna zijn we naar Underwater World geweest om naar de otters, zeehonden, vissen, schildpadden en haaien te kijken. Ze hebben er ook een afdeling creepy beestjes, maar daar zijn we ongeveer langsheen gesprint... Toen gelijk maar doorgerend naar de auto en terug gereden naar huis toe. (onderweg nog wel even gestopt en een portie fish&chips gedeeld - ik de chips en Elly en oma de rest haha).

In dat weekend werd ik opgebeld door de eigenaresse van de lokale bakery, om te vragen of ik langs wilde komen voor een gesprekje. Dit nadat ik eerder die week had gesolliciteerd, hoor. Gesprekje gehad, maandag mocht ik beginnen! En dinsdag nog terugkomen ook. En zaterdag. En de volgende week. Ongelofelijk! Ondertussen werk ik er al een paar weken, afgelopen week elke dag. Op zondag zijn ze gesloten, in tegenstelling tot veel andere winkels hier. Gelukkig maar, want een vrij dagje is ook wel lekker! Het werk zelf is leuk om te doen, maar alle namen van de gebakjes, het brood en alle andere dingen zijn wel lastig. Meat pie's en warme quiches zijn ook big business hier! Helaas moet ik bekennen dat ik nog nooit een meat pie heb gegeten, dus daar kan ik je niet veel over vertellen. Er zit gehakt (kleine of grotere stukken) in met verschillende andere ingredienten, zoals tomaat en ui, bacon, pea, mushrooms... Qua vorm lijkt het een beetje op een quiche, maar dan met nog een laagje deeg er overheen. Overige informatie: voor je lunch mag je alles nemen wat je wilt... (hoe dik wil je worden? Maar ik neem niet aan dat iemand medelijden met me heeft..).

15 oktober was een historische dag voor mij: de dag van mijn allereerste surfles! Nou, ik kan er dus geen bal van haha. Maar dat maakt me niet uit hoor, want het is supersuperleuk! De eerste les wel een paar keer opgestaan (en er binnen een seconde weer afgegleden, maar toch). Peddelen en de balans vinden zijn geen sterke punten bij mij, en inschatten wanneer er een goede golf aan komt ook niet.. Vervolgens om het af te maken struikel je ook nog een paar keer over dat koord aan je voet en klaar ben je! De volgende dag meteen weer geweest :D

Verder zijn we al een paar keer naar de film geweest samen, eten bij vrienden van Elly, uit met de boot een dag (woeii!), in de morgen soms in de spa&pool, met oma een dagje naar Brisbane gegaan (door de parken gelopen, over de rivier gevaren, een kathedraal bekeken), uit eten of eten bij familie - vooral afgelopen week, zodat we toch iedereen nog een keer gezien hadden voordat oma weer terug op huis aan ging. Afgelopen vrijdag hebben we haar uitgezwaaid op Brisbane International en ondertussen is ze gelukkig weer veilig thuis aangekomen. Ben benieuwd of je dit nu leest! Hier gaat het ‘normale' leven gewoon weer door.. Vandaag ontbeten bij de surf lifesaving, met de voeten in het zeewater gestaan, naar de markt geweest, een mini-regenbui gehad (!), een duik in het zwembad genomen, wat winkels ingelopen op zoek naar een koffietafel.. Morgen allebei weer back to work (how cool is that?!) en dan zien we wel weer..

Nu is het time for bed for me, hoop dat jullie nog een fijne middag hebben! Laat ook weten hoe het met jullie gaat! Groetjes aan iedereen haha
Cheers!

Liefs van Sabine

Ps. foto's volgen! (echt..)

Dennis

Heey!

wat leuk om weer wat van je te lezen!:D
Erg fijn dat t daar allemaal goed gaat en gefeliciteerd met je baantje bij de bakkerij!!
Ik wacht vooral op de foto's van je surfavontuur, en dan natuurlijk je 'beste' momenten;) (daar zijn toch hopelijk wel foto's van he!:P)
Wat hebben ze daar trouwens een geweldige fantasie om namen te verzinnen zeg... Begin een plantage en maak een naam: 'The Big' en dan je groente/fruitsoort:P

Hier gaat t allemaal ook zo z'n gangetje, morgen heb ik m'n eerste tentamen op de lerarenopleiding, dus ik zit helemaal in de stress... *ucheuche*(sorry, even een hoestbui..)

Veel succes en plezier 'down under' en ik hoop snel weer wat van je te horen (en anders krabbel ik je wel een keer:P)

Liefs Dennis

Marieke B

Hoi Sabine, superleuk om weer een verhaal van jou te lezen! Wat een belevenissen maak je weer mee....prachtig! Nu zonder je Oma zal het wel effe anders zijn....Fijn dat ze veilig thuis is.
Sabine, geniet van alles en de groetjes van de hele familie Bloo.

Fieke

Hej Sabje!

Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen! Nu had ik je vrijdag al wel een tijd gesproken, maar toch hoor je elke keer weer nieuwe dingen! :P

Lijkt me best gaaf om op een school te zitten met maar 5 mensen! Dan krijg je nog eens goede begeleiding!
Maar ik wist helemaal niet dat het daar nu nog vroor? Wat een verschil dan, 's nachts vriezen en overdag 27 graden!

Mocht ik ook genoeg geld hebben dan is die ananasplantage voor mij! :P
Wel cool dat ze daar alles eten met de lunch, lekker toch? En het lijkt me altijd nog beter als wat ze in Engeland eten bij het ontbijt!

Ik ben nu echt heeel benieuwd naar die foto's! Jij hebt een surfplank, dat wordt leuk! :P Maar het klinkt idd super gaaf! Voordat je het weet ben je gewoon een pro.

En van mij heb je vrijdag alles al gehoord, dus iets nieuws heb ik volgens mij niet echt te melden.

Geniet weer van al je komende avonturen en succes op werk!
Spreek je snel weer!
Dikke kus,
Fieke

Melissa

Leuke verhalen allemaal! Klinkt echt allemaal super te gek!!! Ik ben erg benieuwd naar de foto's!!! :D
We spreken elkaar snel weer!! ;)

Liefs Melissa

Bernadette.

Hoi Sabine,

Als ik het zo lees blijf je daar nog wel langer dan geplant;)
Maar leuk om je verhalen te lezen. Ik ben er zeker wel jalours op. Je begint ook aardig wat meer engels te schrijven maar je zal wel niet veel nederlanders meer om je heen hebben dus ben wel trots op je dat je het nog wel kan;)
Heel veel plezier nog!
En succes met je surflessen!

Xx

Diede

Hee Sabine!
Leuke verhalen weer allemaal :) Fijn dat je nu een baantje hebt! :D
Veel succes nog met je surflessen, Wie weet dat je over een jaartje wel kunt surfen ;)
Maar nog veel plezier daar !:D

Lianne

Heey Sabine!

Klinkt allemaal zeer vet!! :D
Vooral die surflessen ;)
Gewoon volhouden, ik kon he took niet in t begin (nu eigenlijk nogsteeds neit maargeod :P)

Nog heel veel plezier!!
Liefs, Lianne =)

Elly Bruger

Hoi Sabine,

Wat fijn om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt Down Under.
Veel plezier nog.

Hartelijke lieve groet, Elly Bruger.

Peter

Dag heerlijke dochter. Wat een leven hè. Het gaat hardstikke goed en je blijft gelukkig nog merendeels nederlands schrijven anders moet ik er nog langer over doen hihi. Heel veel plezier en lekker werken. Succes met alles wat je doet en tot gauw.

XXX