sabineinaustralie.reismee.nl

Once in a lifetime

Hoewel.. Twice in a lifetime zou ook nog maar zo kunnen!Het gaat over dedust storm die hetafgelopen week helemaal totde kust heeft gehaald, een unieke gebeurtenis. Dust storms komen wel vaker voor in de woestijnen hier natuurlijk, maarzo..Anyway, uit betrouwbarebronnen heb ik vernomen dat beelden uit Sydney zelfs in Nederland op het Jeugdjournaal te zien zijn geweest, dus ik vertrouw er op dat jullie er alles al vanaf weten! Oh,het was niet gevaarlijk hoor geloof ik, je ziet alleen minder door het stof en je voelt het als je buiten bent wel bij het ademen. We zijn die dag, woensdag was het voor ons, niet zo veel buiten geweest. 's Ochtends zijn we op de koffie geweest bij vrienden van Elly en in de namiddag hebben we nog een klein tochtje over het strand gemaakt, maar niets speciaals dus.

Wel speciaal was vorig weekend, toen zijn we in Byron Bay twee dagen op bezoek geweest. Dat was echt erg leuk, want ze hebben daar een kayak, surfplanken en een grote baai om op uit te kijken.In die baai en wat verderop waar de oceaan begint, zagen we vanaf de veranda de walvissen spuiten, af en toe een staart of een vin uitsteken en heel soms zag je ze zelfs opspringen uit het water! Op mijn eerste kayaktochtje, je wordt haast letterlijk in het diepe gegooid, want peddelen is niet mijn sterkste kant en en zeker niet als je eerst door de golven heen moet om daarna pas in een wat rustiger gedeelte te komen.. gelukkig wasBarry (zoon van Elly)sterk genoeg om ons vooruit te krijgen en daar zagen we school dolfijnen. Langzaam zijn we er heen gepeddeld en op een gegevenmomentzwom er zelfs eentjeonder de boot door! Dat was echt super. Op de weg terug naar de kust hebben we nog 'even een golf gepakt',jeee dat ging hard! In de middag zijn we naar de vuurtoren geklomen en 'savonds gebarbequed. De volgende dag lieten de golven en het weer het helaas ook niet toe om te surfen, we zijn naar een plaatsje in de buurt geweest en natuurlijk hebben we gekeken naar de walvissen in de verte. Naast walvissen werd er ook nog een ander zeedier gespot - een haai, dus dat was even schrikken.. Gelukkig viel het mee, een paar zwemmers verdwenen maar de meestesurfers bleven wel. Samen met Nathalie (dochter van Elly) heb ik ook nog een heel stuk gekayakt. Ging beter dan de vorige keer en ook conditietechnisch viel het reuze mee! We hebben zelfsook een golf gepakt aan het eind, maar dat was geen succes.. Met dank aan mijn wiebelkont zijn we omgeslagen... En dan is het nog best lastig om er weer in te klimmen! Maar bij poging 4 of 5 is het gelukt, ben je niet trots op ons?

De rest van de week zijn we veel op pad geweest met zn drieen. Heb ik eigenlijk al verteld van de week voor het weekend? Nee he.. Nou, wereden veel rond om de omgeving te leren kennen, zijn bij familie op de koffie(thee) geweest, nog wat rondgereden, rondgereden, eh.. dat was het wel zo'n beetje. Mooie dingen gezien hoor! Winkelcentra,marktjes, strand, heel veel gigantischehuizen met elk een eigen zwembad (dat is standaard hier ongeveer). Deze week zijn we ook wat meer van de kust af geweest, de bergen in en naar een wildlife park. De eerste koala's en kangoeroes gezien! Ook allerlei vreemde vogels (in de figuurlijke en letterlijke betekenis natuurlijk..) kwamen langs en dingo's, krokodillen..
Volgende week gaan we een roadtrip maken, eerstnaar Coffs Harbour en dan viaEbor (de Ebor Falls), Bellingen, Stanthorpe en Warwick weer terug naar de Gold Coast. Misschien niet in die volgorde, maar ik ben het een beetje kwijt op het moment. Topografie is niet m'n sterkste kant he..

Well, that's it for now, hebben jullie weer wat te lezen!Good luck. (hoewel, nu dus niet echt meer., maar goed)
See ya!
Liefs, Sabine

Ps. die tweede dust storm waar ik het over had is nu ongeveer geweest, maar wat zuidelijker dan waar wij zitten. Misschien komt er vanavond nog een laagje, maar dat was het dan echt wel volgens het weerbericht. Gelukkig, want al dat zand blijft in de horren zitten en waait dus nog steeds naar binnen.. Byee!

Reacties

Reacties

Fieke

Hej Sabje!

Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen! Je bent wel weer lekker avontuurlijk bezig hoor, moet ik zeggen :P Dat kajakken klinkt best cool, alleen zou ik die golven hebben gelaten voor wat ze waren. Heel dapper dat jij ze wel getrotseert hebt! En natuurlijk ben ik trots op jullie dat jullie er weer ingekomen zijn! Zijn er ook nog foto's gemaakt van jullie verschillende pogingen? :P

Gelukkig viel de dust storm wel mee, maar ik heb er alleen niks van meegekregen hier. Dat zou er natuurlijk ook aan kunnen liggen dat ik nooit het journaal kijk en dus ook niet het jeugdjournaal. :P Het klinkt zeker als een unieke en stoere belevenis!

Hoop je snel weer eens te spreken!
Dikke kus,
Fieke

eveline

Hoi Sabine,
Hoi Sabine,

Als je in Coffs Harbour bent ga dan maar 's op zoek naar The Big Banana. Ben benieuwd of íe er nog staat, na 17 jaar, toen was ondergetekende bij The Big Banana. Nu zit ik stikjaloers achter de computer je verhalen te lezen! Dank je wel dat ik op deze manier toch een beetje van Oz kan meebeleven. Geniet ervan!
Liefs, Eveline (ook van Ruud en de kids)

Yvonne

Via uitzendinggemist.nl kun je het jeugdjournaal van 23 september zien met het item sand dust, eigenlijk heel mooi als je niet naar buiten moet en/of ademhalingsproblemen o.i.d. hebt.
Fijn dat ik sommige dingen pas na afloop te weten kom, zoals typhoon in Hongkong, paar zwemmers verdwenen nadat er een haai is gesignaleerd en jullie niet vlot in de kayak konden komen! Veel plezier en succes bij de volgende avonturen!

Melissa

Dat kayakken enz. klinkt echt vet cool!!!
En dolfijnen en walvissen bekijken in real life lijkt me ook echt super mooi!!! Je beleeft al echt super veel zie ik al wel!! Nouja ga vooral nog heel veel leuke dingen beleven, geniet ervan!!

Liefs Melissa

ps: Ik ben wel benieuwd naar je bron die jeugdjournaal heeft gekeken haha :P:P

wietske

hej!! sabine, ik dacht laat ik je verhaaltjes maar een keer gaan lezen,.. na ze gelezen te hebben en foto's te hebben bekeken zit ik stikjaloers achter m'n computer in het iets te koude nederland@!!

Ben benieuwd naar meer verhalen over haaien kajakken en wat al dan niet meer, heb je je al op een surfplank gewaagt??

x Wietske

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!